Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017

Αναμοριοδότηση του Γυμνασίου Αγίου Ευστρατίου

Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστρατίου:

Επιστολή διαμαρτυρίας



Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Αγίου Ευστρατίου

     Έχοντας υπόψη την  πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί από την πλευρά Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων  ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και τη νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την μοριοδότηση ανά σχολική μονάδα, ζητούμε να δοθεί η δέουσα προσοχή και να επανεξεταστεί το ακριβές καθεστώς μοριοδότησης στην Β’ Λέσβου και ιδιαίτερα αυτό που αντιστοιχεί στη νήσο του Αγίου Ευστρατίου.
      Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό,  η πρόταση του Υπουργείου είναι να μοριοδοτηθούν οι  σχολικές μονάδες των περιοχών του Μούδρου και του Λιβαδοχωρίου και του Αγίου Ευστρατίου με τα ίδια ακριβώς μόρια, δώδεκα(12)!
Aυτό είναι εντελώς άδικο για την περιοχή του Αγ. Ευστρατίου για τους εξής λόγους –που όλοι γνωρίζουν αλλά φαίνεται να τους ξεχνούν:
οι συνθήκες διαβίωσης και λειτουργίας διαφοροποιούνται σε σημαντικό βαθμό
τα τελευταία χρόνια  μοναδικός τρόπος μετακίνησης από και προς την ηπειρωτική Ελλάδα αποτελούν τρία(3) δρομολόγια ανά εβδομάδα με πλοίο
το πλοίο πολλές φορές κατά την διάρκεια του χειμώνα δεν ελλιμενίζεται λόγω συνδυασμού  άσχημων καιρικών συνθηκών και ακαταλληλότητας του λιμανιού 
τα βασικά αγαθά που αφορούν στην τροφοδοσία και ευρύτερα στην διαβίωση του νησιού είναι περιορισμένα
όλα τα σχολεία στη Λήμνο αυξάνουν  τη μοριοδότησή τους, ενώ το πιο δυσπρόσιτο σχολείο από όλα  - ο Αγ. Ευστράτιος-  παραμένει στα ίδια.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ:  Αν οριστικοποιηθούν τα προτεινόμενα μόρια, να βρίσκεται οπωσδήποτε σε υποδεέστερη θέση η νήσος του Αγίου Ευστρατίου και να μην αποτελεί ουσιαστική επιλογή των εκπαιδευτικών, αναπληρωτών  και μόνιμων και το σχολείο να μην μπορεί να λειτουργήσει.
       Να επισημανθεί, τέλος, ότι όσον αφορά στην νήσο του Αγίου Ευστρατίου η πρόταση του Υπουργείου για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι μοριοδότηση με δεκατέσσερα (14) μόρια, κατάσταση που, εάν υλοποιηθεί, θα δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά και απορίες για το πώς αντιμετωπίζονται οι σχολικές μονάδες στο ίδιο νησί και μάλιστα, όταν αυτές συνυπάρχουν και συλλειτουργούν στο ίδιο ακριβώς κτηριακό συγκρότημα και στον ίδιο αύλειο χώρο. Η μοριοδότηση πρέπει να είναι ενιαία καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί εργάζονται και στις δυο βαθμίδες.
      Αναλογιζόμενοι όλη την προαναφερθείσα διαμορφούμενη κατάσταση και δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι το νησί του Αγίου Ευστρατίου αποτελεί πραγματική μεθόριο που επηρεάζει την ζωή και το μέλλον όλων των πολιτών του και χωρίς ίχνος ανωφελούς αντιδικίας με τις περιοχές της Λήμνου διαμαρτυρόμαστε εντόνως και καλούμε όλους όσους χειρίζονται το σοβαρό αυτό ζήτημα να συσκεφτούμε ξανά για μια δικαιότερη κατανομή των μορίων που αφορούν στις σχολικές μονάδες της Β’ Λέσβου.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις

Αγίου Ευστρατίου
Πηγήwww.alfavita.gr

Για την αναμοριοδότηση του Γυμνασίου Αγίου Ευστρατίου (Λήμνος)


ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου
Από την  προηγούμενη  σχολική  χρονιά,  η ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου, είχε υποβάλλει πρόταση  (αρ. πρωτ. 3/15-02-2017)  σχετικά  με  το  ζήτημα της κατάταξης  των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κατηγορίες μετάθεσης – μοριοδότησης, η οποία είχε γίνει αποδεκτή από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου και είχε αποσταλεί  στο Υπουργείο Παιδείας. 
Στην  πρότασή  μας  αναφέραμε  συγκεκριμένα,  μεταξύ  άλλων,  τα εξής: «Θεωρούμε ότι είναι άδικη η  νομοθετική  ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία,  Σχολεία  της  Πρωτοβάθμιας  με  εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες θα μοριοδοτούνται με 14 μόρια, ενώ τα αντίστοιχα της Δευτεροβάθμιας θα παραμένουν στα 12 μόρια. Ενδεικτικά αναφέρουμε  την περίπτωση  του  Αγίου Ευστρατίου, όπου, σύμφωνα με το νόμο του ΥΠΠΕΘ, το Δημοτικό Σχολείο θα μοριοδοτηθεί με 14 μόρια, ενώ το συστεγαζόμενο Γυμνάσιο με Λ.Τ με 12 μόρια».

Στην  πρόσφατη  πρόταση  που  έδωσε  στη  δημοσιότητα  το  Υπουργείο  Παιδείας,  το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου  2017, τονίζεται  ότι  τα  βασικά  κριτήρια  που  λαμβάνονται  υπόψη  στη  συγκεκριμένη διαδικασία  είναι  αυτά  που  ορίζονται  στο  Π.Δ.  111/2016  (ΦΕΚ 193Α’),  δηλαδή: 1) Ο πληθυσμός της έδρας  της  σχολικής  μονάδας,  2) οι  συνθήκες  διαβίωσης των εκπαιδευτικών,  3) η  οργανικότητα,  4) η  απόσταση  της  σχολικής  μονάδας  από την  έδρα του Νομού,  5) οι  συγκοινωνιακές  συνθήκες,  και  6) το υψόμετρο.  Ακόμη,  μοριοδοτούνται   με  14  μόρια  τα  μονοθέσια  και  διθέσια  σχολεία  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα και κατατάσσονται στην κατηγορία ΙΓ. Επιπλέον,  για  τη  διαμόρφωση  της  πρότασης  που  υποβάλλεται  προς  τα  αρμόδια όργανα, από τις υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ ελήφθησαν υπόψη και τα παρακάτω:
α) η υφιστάμενη μοριοδότηση σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
β) οι προτάσεις των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ,
γ) η μοριοδότηση των πρωτευουσών όλων των Νομών της ηπειρωτικής χώρας με ένα μόριο και
δ) η μοριοδότηση όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που βρίσκονται στην ίδια δημοτική/τοπική κοινότητα με τον ίδιο αριθμό μορίων.
Ωστόσο,  με  την πρόταση που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΠΠΕΘ, παρατηρούμε ότι η αδικία αυτή διατηρείται, καθώς, ενώ τόσο το ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αγ. Ευστρατίου, όσο και το Δημοτικό Σχολείο Αγ.  Ευστρατίου  μοριοδοτούνται  με  14  μόρια,  εντούτοις  το  συστεγαζόμενο  Γυμνάσιο  με  Λ.Τ. μοριοδοτείται με 12 μόνο μόρια. Με ποια λογική το ΥΠΠΕΘ μοριοδοτεί συστεγαζόμενα σχολεία, που βρίσκονται στην ίδια δημοτική / τοπική κοινότητα, με διαφορετικό  αριθμό μορίων;  
Απαιτούμε να ισχύσει η μοριοδότηση των 14 μορίων και για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας, όταν μάλιστα πρόκειται για απομακρυσμένα νησιωτικά σχολεία με ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες, όπως αυτά του Αγίου Ευστρατίου, των Ψαρών, των Φούρνων κλπ., που έως τώρα είχαν 12 μόρια.
Επίσης, αναρωτιόμαστε γιατί το ΥΠΠΕΘ φέρνει τώρα την πρότασή του για την αναμοριοδότηση των  σχολείων,  τη στιγμή που  οι  διορισμοί  είναι  μηδενικοί  και – εν μέρει ως αποτέλεσμα αυτού –  μεταθέσεις δε γίνονται, ή γίνονται κυριολεκτικά με το σταγονόμετρο. Δεν μας διαφεύγει το γεγονός ότι η διαδικασία  αυτή  ξεκινάει  τη  στιγμή  που  η  κυβέρνηση  έχει  ξεδιπλώσει  όλο  το αντιδραστικό πακέτο μέτρων της για την Παιδεία, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου, όπως είναι, μεταξύ άλλων, η πρόταση για το νέο Λύκειο, το ωράριο των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση.